۹ خرداد ۱۴۰۰، ۱۹:۳۲
کد خبرنگار: 1906
کد خبر: 84349360
T T
۹ نفر

برچسب‌ها

مراقب شیطنت‌های غیرفوتبالی در بحرین باشیم

۹ خرداد ۱۴۰۰، ۱۹:۳۲
کد خبر: 84349360
مجید روان‌ستان
مراقب شیطنت‌های غیرفوتبالی در بحرین باشیم

تهران- ایرناپلاس- در حالی فردا(دوشنبه) تیم ملی فوتبال کشورمان رهسپار بحرین می‌شود که دادگاه حکمیت ورزش (CAS) برای پرونده شکایت فدراسیون فوتبال ایران هیچ رایی صادر نکرد. آنچه از این شکایت فدراسیون فوتبال به این دادگاه باقی ماند، ‌چیزی جز هزینه میلیاردی در این شرایط بد مالی فدراسیون نیست.

به گزارش ایرناپلاس، هرچه بود، پرونده این شکایت به نتیجه نرسید تا مسئولان ذیربط در تیم ملی فوتبال بدانند که باید با آمادگی کامل عازم بحرین شوند و مراقبت کنند دردسر غیرفوتبالی برای آنها ایجاد نشود؛ زیرا تجربه بازی‌های گذشته نشان داده که بحرینی‌ها در این زمینه تبحر دارند. بر این اساس از اکنون باید تدابیر ویژه‌ای در نظر گرفته شود و از هرنظر ‌به ویژه روحی، آمادگی ذهنی را برای همه ارکان تیم و بازیکنان ایجاد کنند تا در دام فضاسازی‌های حریف قرار نگیرند.

داستان دور افتخار بحرینی‌ها
داستان دور افتخار بحرینی‌ها با پرچم عربستان را به‌یاد دارید؟ سال‌ها پیش تیم‌های ملی ایران و بحرین در مسابقات مقدماتی جام جهانی برابر هم قرار گرفتند و تیم ملی فوتبال کشورمان، در حالی که امکان تعیین سرنوشت خود را در اختیار داشت، در یک بازیی ضعیف و ضعف روحی، مغلوب بحرین شد و امکان صعود به جام جهانی ۲۰۰۲ را از دست داد. در پایان بازی، آنچه شاهد بودیم، دور افتخار بحرینی‌ها با پرچم عربستان در ورزشگاه بود!

ایران در آسیا تنهاست
بحرین تلاش می‌کند با انتخاب زمین بازی، شرایط را به نفع خود تغییر دهد. شیخ سلمان، رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا بحرینی است و باید بدانیم که آن‌ها از نظر ارتباطات و روابط پشت‌پرده، قوی‌تر از ما هستند. ایران در آسیا تنهاست و صندلی ایران در هیأت اجرایی‌ AFC بی‌مصرف است!
مهدی تاج، نایب‌رئیس ایرانی کنفدراسیون فوتبال آسیا، رئیس کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی و عضو کمیته اجرایی، نشان داده که هیچ اثرگذاری ندارد و این مهم با حذف فوتبال ساحلی از جام جهانی روسیه و حتی انتخاب میزبانی بحرین به اثبات رسید.

حساب عراق از بحرین جداست
بازی با عراق همیشه سخت بوده، هست و خواهد بود؛ اما حساب عراق از بحرین جداست. بحرین در حال پیشرفت است و هیچ کشوری هم بدش نمی‌آید با حضور در جام جهانی در دنیا دیده شود.
رفتن به جام جهانی شانسی است که هر فوتبال‌دوستی را وادار می‌کند به شناخت بحرین، عراق و ... علاقه‌مند شود. اگر در ایران میزبانی می‌کردیم، عدالت اجرا می‌شد اما به دلیل تنهایی ما در آسیا و همچنین  ضعف فدراسیون پیشین، با وضعیت کنونی مواجه هستیم.
بدون تردید بحرین و عراق را می‌توانیم به راحتی شکست دهیم. مهم این است که ما در زمان رویارویی با بحرین و عراق در سطح بالایی از لحاظ روحی و روانی باشیم.
آنچه بیشتر از وضعیت آب‌وهوای بحرین سبب نگرانی شده، حاشیه‌سازی و شیطنت‌ها علیه تیم ملی است. تیم ملی ایران تا کنون ۶ بار در منامه با بحرین بازی کرده و حاصل آن ۲ تساوی و ۴ باخت بوده که امیدواریم این طلسم شکسته شود.

در این زمینه علی دایی، ملی‌پوش اسبق تیم ملی نیز در گفت‌وگو با یک روزنامه ورزشی، معتقد است که بحرین، سخت‌ترین مسابقه تیم ملی ایران در این بازی‌ها خواهد بود. «این تیم میزبان مسابقات است و در دیدار قبلی موفق به شکست ایران شده است. حالا می‌خواهد به هرقیمت ممکن در کشور خود برابر تیم ما موفق شود و از این گروه صعود کند. باید خیلی مراقب بحرینی ها باشیم.»

اما با وجود این نگرانی، دایی نیز تاکید دارد که با توجه به پتانسیل و توانمندی بازیکنان ایران، نباید نگران شد: «اگر بخواهم درباره تیم ملی ایران صحبت کنم باید ابتدا به نیروی انسانی تیم ملی اشاره کنم. می‌توانید تک‌تک این بچه‌ها را از درون دروازه تا خط دفاع، هافبک و حمله ارزیابی کنید تا بدانید چه سرمایه عظیمی دراختیار داریم. حق این بچه ها صعود به جام جهانی است اما متأسفانه امروز صعود از گروه خودمان به دغدغه‌ای بزرگ تبدیل شده است... امیدوارم بچه های غیرتمند تیم ملی کشورمان داخل زمین با ارائه یک بازی قدرتمند، جواب حریف را داده و برنده از زمین خارج شوند... ما باید هر ۴ بازی خود برابر عراق، بحرین، کامبوج و هنگ‌کنگ را ببریم تا اینکه دل به قضا و قدر ببندیم. از این ۴ بازی فقط برد می‌خواهیم. هرچند کارآسانی درپیش نخواهیم داشت.»


محل و ساعت برگزاری بازی‌های تیم ملی

پنج‌شنبه ۱۳ خرداد:
ایران - هنگ کنگ/ ورزشگاه المحرق، ساعت ۱۷:۳۰

دوشنبه ۱۷ خرداد:
ایران - بحرین؛ ورزشگاه ملی بحرین، ساعت ۱۹:۳۰

جمعه ۲۱ خرداد:
کامبوج - ایران/ ورزشگاه خلیفه، ساعت ۱۷:۳۰

سه‌شنبه ۲۵ خرداد:
ایران - عراق/ ورزشگاه خلیفه، ساعت ۱۹:۳۰

۹ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.